הגלריה של ריה

נולדתי בישראל בשנת 1953 דור שני לשורדי שואה. אמא היתה בת 14.5, כאשר הגסטפו בעזרת ההונגרים, הסגירו את יהדות הונגריה למחנות ההשמדה. היא הייתה אחת מתוך 12 ילדים של ראש קהילת ואץ, הרב שלום פלדמן ושיינדל ז"ל. שרדו חמישה ילדים אשר מתוכם, ארבעה עלו לארה"ב. אימי, טובה גיזי גננדל רבינוביץ ז"ל, היתה היחידה שבקשה להישאר בארץ ישראל ולקיים את חזונו של ירמיהו לא פסוק ט"ז:
" וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ, נְאֻם-יְהוָה;
וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם. "
היא עשתה כמיטב יכולתה והבנתה, בתור שורדת שואה חולת עצבים, לגדל שלושה ילדים, כאשר אני הבכורה. הניצולים, שורדי השואה, לא קיבלו כלים של הישרדות, עזרה סוציאלית,  ובמיוחד ניצולי הונגריה, אשר קיבלו עזרה כספית מינימלית ביותר אשר לא איפשרה להם לקיים עזרה פרטית מבחוץ. הקושי היה  גדול וכבד. אימי סבלה מבעיות גופניות, נפשיות ורוחניות. הכדורים שקבלה, החריפו מצבה הנפשי. אני הייתי שק האיגרוף בבית. היא לא ראתה בת. היא ראתה נאצית. היא לא צעקה. היא דברה ואני הכלתי כמה שיכולתי. כאשר לא יכולתי, הייתי עוזבת את הבית ומסתובבת ברחובות, או מגיעה לביתה של מורתי מכיתה א', או חברה כזאת או אחרת. אבא שלי, פויצ'י משה יצחק רבינוביץ ז"ל, גם שורד השואה מטרנסילבניה רומניה, לא ידע להכיל. אני כנראה, הזכרתי לו את עצמו. הוא היה מוכשר ביותר בציור ובכתיבה, אך אצלו בבית, לא היה לזה מקום. הכאוס עבר הלאה. אלי. הציורים שלי, הספרים שאהבתי, הבובות שקיבלתי, נקרעו והושלחו לרחוב. הבנתי קורבנות, פחד, אינטליגנציה רגשית כושלת, אובדן שליטה, כעס, שנאת חינם.
הרועה ניצח. אני סרבתי לקבלו.
הבנתי שיש לי בחירה לבחור בין עשה ולא תעשה. בין מותר ואסור. בין טוב ורע .
אימצתי את אהבת הבורא ושפתו החלה להתגלות לפני. שפת הבורא, חבל הקדושה שלי.

ביקשתי בשנת 1987, לצייר מתוך אהבה ושלום. ביקשתי לסלוח ולחבק עצמי, והגורל, אשר המשיך בכפייתו לתיקון שנאת חינם, אכזריות, רועה, כ סֶרַח עוֹדֵ֫ף אשר זמנו תם.

הגיעה זמן ההתמרה והסליחה לכל ברוא. אבי ז"ל, היה אדם טוב ואני ביקשתי להיות טובת לב כמוהו. אין אדם יכול לשפוט את הזולת. תמיד ישנו הסיפור האישי, הסודי אשר מסתתר עד שזמן אמת מגיעה. את חלק מעברי, אשר היה סוד כואב, אני מעיזה לשתף רק עכשיו,  סוף 2019, בחידוש אתר זה.

אמנם למדתי בבית הספר הגבוהה לציור ע"ש מרגושינסקי, קלישר של היום ובמדרשה של מורים ומדריכים ברמת השרון, אך תמיד הייתי אוטודידקטית בכל תחום, אשר הקשיבה לאינטואיציה, לקול הפנימי, ובמיוחד להכוונה.

למדתי אצל המורים הגדולים, במיוחד דגה בגלל אהבתי לבלט, האקספרסיוניסטים, לאונרדו דה וינצ'י, מיכאלאנג'לו ובמיוחד לדאלי על שפתו הגאונית בצבע וביצירת מציאות סוריאליסטית עשירה.  לקחתי את הסוריאליזם והפכתי להיות ציירת חזון. הבנתי דרך פיקסו, שאמן יכול לצאת לדרכו היצירתית רק אחרי שעבד קשה ברישום ובהתבוננות ריאליסטית, רק אז הוא יכול לצייר איך שנפשו חפצה. לימדתי עצמי התבוננות, הקשבה, ריפוי בצבע, פיתחתי שיתת לימוד וריפוי דרך המנדלה, וכל הזמן הבנתי שאני כלי ללימוד האין סופי של  הבריאה. הבורא תמיד ראשון והוא תמיד אחרון. הוא מכתיב את הקצב לפי רמת ההבנה של האינטליגנציה המתהווה מרגע לרגע.
וַיִּבְרָא אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם בְּצַלְמוֹ, בְּצֶלֶם אֱלֹהִים בָּרָא אֹתוֹ: 
זָכָר וּנְקֵבָה, בָּרָא אֹתָם. 
את = כ"ב אותיות, כ"ז כולל אותיות סופיות.

מכאן יצאתי עם ציורים חדשים
כ " בצלמו " ב1988, וכל הדרך, הרוח הגבית היתה מאחורי ומלפני והמסע מרתק, מעצים ומאתגר.
את שירי המקודשים, שירי "התהוות", אשר החלו בשנת 1995 כביטוי התמרה לרגשות שעברתי וניסיון חיים שצברתי, מספרם עצום. הורדתי מאתר זה וזמנם יגיע בקרוב בדרך כזאת או אחרת.

הגלריה של ריה, פתוח לאנשים יחידים ולקבוצות, 3 קומות של עבודות. כרגע אני מתהווה מחדש, בפשטות, ברגיל. כל אחד שיש בו רצון להבין , לחוות קדושה של כוונת הקיום, מוזמן.
הגלריה של ריה כוללת ציורים, תכשיטי קרושה וקבלה ופרטי עבודות יד שונים למכירה.
את עבודותי, ניתן לרכוש כציורים מקוריים, או כהדפסים על קנווס, זכוכית וכו', בגדלים שונים.
ציורים מקוריים מוצעים למכירה במחירים הנעים בין 500 ל-150,000 ₪
הדפסים  על קנווס מוצעים למכירה במחירים הנעים בין 250 ל 3,000 ₪
הנכם מוזמנים בברכה.